SKAKANDE HISTORIER!

Jag fick förfrågan om jag inte kan tipsa om några böcker, och visst kan jag det. Även om jag inte är en bokslukare så har jag fastnat för dessa böcker och deras gripande historier (verklighet)
Varför gråter inte Emma?
En bok som handlar om Emmas liv och vad hon gått igenom. Om ni minns för några år sedan så vad det ju en tjej som hade blivit grovt misshandlad och fått sina barn ihjäl slagna, det är Emma från Angered.. mycket hemsk berättelse men ändå så starkt av henne. Värd att läsa och grina till!
Citat ur boken:
14 år till salu.
Det handlar om Tessan som lever som en vanlig "svensson" tills en dag då något väldigt tragiskt inträffar och hon ger sig själv skulden, hon dras in i en ond cirkel och säljer sin kropp. Hon kan inte längre kontrollera sig själv. Och tänk hon är 14 år!! Det är en gripande bok också verklighetsbaserad.

Kommentarer
Postat av: Irma

Lägg upp bilder ifrån lördags !:D

Men ingen ful på mig bara ;)

2012-01-16 @ 17:45:32
URL: http://irmamalm.blogg.se/
Postat av: moa

håller på att läsa fjorton år till salu just nu, tycker den är ganska hemsk, men väldigt bra.

2012-01-16 @ 17:45:50
Postat av: Jovana

It will rain. Någon av de finaste låtarna! :)

Massa pussar på dig,s å längesedan jag såg dig!<3

2012-01-16 @ 21:00:42
URL: http://ignjatovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0